Foto: Agnes Denes
(2)
Vindar av avling som
tørrstemte cembali
stryk gjennom aks imot aks;
vindar av menneskeskapt
korn står som gylne tårn,
skøyre, som ingen vind bryt;
kling som ein tonande
morgons forsonande
sprøsteikte nyskorne brød.
(3)
Kveite
baud Velkomen.
Fridom
baud Velkomen.
Den første
sett, den andre
eit syn. Fakkelen
baud Velkomen,
men fremst stod
kveiten, den som trongst
først. Den knugande
kveiten på stormannens bord
baud no Velkomen,
eit syn til å ta på:
harde som fridom
dei lysande faklane av aks.
(4)
Dette kornet
er ein konfrontasjon.
Snerpa er ru. To acres
piggtråd. Dette kornet
er ein inntrengar, gjer krav på
landet. Jamn denne
aude fyllinga. Søk ikkje
livd, de tårn, fly ikkje denne
gule åkeren, frykt ikkje kveitens
lågmælte multiplikasjon. Frykt
inkje, anna enn dei knuste
bakte og vaknande
dialektane av brød.
//
Diktene er hentet fra kapittelet Wheatfield i Åsmund Bjørnstads nye diktbok, Åkeren på Manhatten (Samlaget, 2018). / Se også det tidligere oppslaget om Wheatfield og Agnes Denes under vår kunstfane, Billedlig talt – Agnes Denes: En tidlig pionér innen økokunst.